În scopul realizării eficiente a obiectivelor Programului Național de control al tuberculozei pentru anii 2016-2020, a fost efectuat Auditul sistemului de control al tuberculozei. Rezultatele preliminare obținute în cadrul acestui exercițiu de audit și discuția pe marginea lor a avut loc la data de 14 decembrie în cadrul unei mase rotunde. La acest eveniment au participat reprezentanți ai Ministerului Sănătății, Muncii și Protecției Sociale, Institutului de Ftiziopneumologie ”Chiril Drganiuc”, Direcția Sănătate a Consiliului municipal Chișinău, Consiliul Național de Evaluare și Acreditare în Sănătate, SCM de Ftiziopneumologie Chișinău și Bălți, Centrelor de Sănătate, Spitale raionale, Școlii de Management în Sănătate Publică, Centrului Național de Mnagement în Sănătate, Centrului PAS, UCIMP, Fundației Soros din Moldova, Agenţiei medicamentului şi dispozitivelor medicale, Centrului Național și Municipal de sănătate publică, și expertul internațional Nadir Ali, care a prezentat metodologia și scopul auditului sistemului de control al tuberculozei. De către Sofia Alexandru, directorul Institutului de Ftiziopneumologie ”Chiril Drganiuc”, au fost prezentate obiectivele, prezentată informație cu privire la situația epidemiologică a tuberculozei în Republica Moldova, constatările generale ale auditului și recomandări.
În cadrul auditului au fost cuprinse politicile si reglementările, bugetul si finanțele, Managementul diagnosticării, Managementul clinic, Managementul controlului infecției, Managementul aprovizionării cu medicamente și consumabile de laborator, Sistemul M&E, Sistemul informațional, Asigurarea calității, resursele umane din 2 Spitale Clinice Municipale de Ftiziopneumologie, AMT, ONG AFI și Speranța Terei, IMSP SR, CS, CSP din 6 raioane și Centre Comunitare din 3 teritorii, rezultatele fiind prezentate de fiecare responsabil de compartiment.
În final a fost comunicat, ca fiecare instituție medicală auditată, să elaborareze un plan de acţiune, însoţit de un calendar privind îndeplinirea acestuia, cu stabilirea responsabililor pentru fiecare recomandare cu comunicarea periodică către IFP a stadiului progresului acţiunilor.